Je leeft je droom… Je hebt de grote eer om als trimmer te werken, om katten te helpen aan een mooie, klitvrije vacht en dat nog wel in je eigen trimsalon. Echter had je deze droombaan toch anders voor je gezien. Ondanks dat je zo je best doet heb je een vrijwel lege trimagenda.
Herken je dit:
De week start weer, je staat vroeg op, maar waarom eigenlijk? Je weet dat er vandaag maar 1 trimkatje staat ingepland en die komt pas in de middag. Vol goede moed bekijk je tijdens het ontbijt je telefoon in de hoop op berichtjes van klanten. Maar eigenlijk weet je het antwoord al…. Aangezien je het hele weekend op je telefoon hebt gezeten om geen telefoontje, appje of mailtje te missen weet je dat dat hooguit een enkele afspraak is die tijdens je nachtrust is aangevraagd.
Met een gatenkaas van een agenda voor je neus is het moeilijk opstarten en komt er weinig uit je vingers. Eerst maar even de was doen en het huis aan kant maken na het weekend, de rest van de week heb je immers toch tijd genoeg om je socials bij te werken, je nieuwsbrief uit te sturen en je boekhouding te doen. Ondertussen houd je je telefoon bij de hand, want als er iemand belt wil je deze klant zo snel mogelijk inplannen. Als je niet opneemt bestaat immers de kans dat ze naar je collega bellen, en dan ben je deze nieuwe klant al kwijt voordat je haar al had.
Je trimklantje van de middag is tevreden de deur uit maar helaas heeft ze niet gelijk een nieuwe trimafspraak ingepland. Hopen dat ze, zoals ze beloofde, in ieder geval een goede review voor je schrijft. Het zien van je boekhouding in combinatie met een telefoon die maar niet gaat, en klanten die niet doorplannen besef je des te meer dat je toch echt aan de slag moet om je agenda gevuld te krijgen. Die stapel rekeningen die je eerst nog redelijk onder controle kon houden door je spaarrekening te plunderen wordt met het einde in zicht steeds hoger. Ze moeten toch echt een keer betaald worden… Of je prijzen moeten omhoog, en dat terwijl een nieuw klant toch nog regelmatig afkaatst na het horen van je prijzen. Dat kan dus niet. Of je hebt gewoon meer klanten of in ieder geval meer trimafspraken nodig.
Dus kruip je maar weer achter je pc met de gedachte: “Hoe vind ik klanten?” Je plant deze week niet 1 maar maar liefst 2 posts in op Facebook. Als je je volgers nu laat weten dat je deze week nog 1 plekje vrij hebt, wil iemand deze schaarse plek vast wel hebben. Een beetje liegen om eigen bestwil kan toch wel? En weet je wat, hoewel Instagram eigenlijk niet zo je ding is neem je dat ook maar een keer mee, bij anderen werkt het immers ook. Ook hoor je overal om je heen dat je eigenlijk nog vaker zou moeten posten, maar je hebt geen idee over wat. Aangezien je bijna geen klanten hebt zijn er ook geen trimfoto’s om te delen. Dus wat deel je dan toch weer iedere keer? Hetzelfde verhaal voor je nieuwsbrief, die je toch eigenlijk echt weer eens uit moet sturen. Het is alweer een dikke maand geleden. Uren staar je naar je pc om een leuke insteek te verzinnen, maar hij komt maar niet. Om vervolgens je laptop maar weer dicht te klappen met het idee, ik zal er nog eens over nadenken.
Hoe zou het voor je zijn als..
- Je je agenda zienderogen voller worden en kun je doen wat je het liefste doet, trimmen.
- Er dagelijks afspraken worden ingepland door nieuwe klanten die je gevonden hebben via onder andere je social media.
- Je altijd je rekeningen kunt betalen en nooit meer in de stress hoeft te wanneer je je brievenbus of mailbox opent.
- Je weet je met welke minimale marketing en communicatie acties je je trimagenda het snelste vult. En mooier nog, je nooit meer om inspiratie verlegen zit.
Dit alles is mogelijk als je je nu inschrijft voor het Traject: ‘Boost je trimsalon: 1 op 1 begeleiding voor blijvend succes en groei’.
In 8 online sessies van 1 uur gaan we 8 weken lang 1 op 1 samen aan de slag
Aan het einde van dit traject:
- Spring jij iedere dag uit je bed omdat je weer aan de slag mag in je salon met alleen maar leuke klanten.
- Kun je tijdens het trimmen fulltime aan de slag zonder je druk te maken over je telefoon. Je klanten plannen immers door om verzekerd te zijn van een afspraak.
- Bepaal jij de prijs voor je trimbeurt, naar mate wat jij nodig hebt om je rekeningen te betalen, lekker te leven en zelfs nog relaxed op vakantie kunt.
- Zit je vol ideeën voor het vullen van je socials en nieuwsbrieven. Want wanneer je net als jij werkt voor alleen maar leuke klanten komt de inspiratie voor het schrijven van leuke social posts en nieuwsbrieven als vanzelf.
- Bereik je met deze inspirerende posts en mails niet alleen je huidige klanten maar trek je ook nog nieuwe aan!
Eindelijk kun je vol trots zeggen dat het je gelukt is! Jij hebt bewezen dat je trimmen een vak is en geen hobby. En dat jij met je ‘trimsalonnetje’ je droom leeft en er een leuke boterham aan over kunt houden.
Dit traject bied ik nu aan voor een investering van slechts €750,-
Met 1,5 klant extra in je agenda per sessie verdien je het al terug. En dat moet ons toch zeker wel lukken.