Ik moest dringend 10 velletjes printen
Aangezien mijn printer weer eens kuren had moest ik met spoed op zoek naar een copyshop. En dat valt nog niet zo mee als je in een dorp woont. Het is het gelukt maar de moeite die ik moest doen om die 10 papiertjes voor de Lunch & Learn geprint te krijgen was enorm!
De copyshop was spoorloos
Ik heb op Google gezocht en er moest eentje in de buurt zijn maar de website was buiten gebruik. Door naar de socials. Ze hadden een facebookpagina maar het laatste bericht was al meer dan een jaar oud, maar gelukkig stond zowel op Facebook als op Google hetzelfde adres. Dus op naar het bedrijf. En wat bleek…. Een leeg pand met de naam van de winkel erboven, maar met een ‘te huur’ bord op de ruit. Ze waren verhuisd!!! Hoe moeilijk kun je het je klanten maken?
Ik zette door en kreeg uiteindelijk mijn printjes
Het was dat ik die printjes echt, echt, echt nodig had en dat er geen alternatief was. Dus ben ik er via de buren achter gekomen waarnaartoe ze waren verhuisd. Ik ben naar ze toe gegaan en uiteindelijk had ik perfecte prints.
Jij maakt het je klant net zo moeilijk
Maar ik moest wel aan jou denken. Jij met je kattentrimsalon die verwacht dat jouw toekomstige klanten jou zomaar kunnen vinden. Realiseer je dat je klanten precies hetzelfde meemaken als ik met die printjes. Alleen hoeven zei niet per se nu direct hun kat te laten trimmen. Sterker nog je klant weet nog niet eens zeker of ze hun kat wel moeten laten trimmen. En zo wel, of ze dat bij jou willen laten doen, want ze kennen je nog niet eens.
Zo jaag jij je klant weg
Dus waar ik alle moeite van de wereld deed om die copyshop dan toch te vinden zijn jouw klanten allang afgehaakt als…
- Ze zien dat jouw laatste Facebookpost van 4 weken geleden is.
- Of wanneer je niet goed vindbaar bent op Google.
- Of als er oude informatie op je website staat.
- Of als ze gewoonweg het gevoel hebben dat dit alles niet helemaal voor hen bedoeld is.
Denk je daar wel eens over na? Sta je daar wel eens bij stil? Check dan nu even:
Zo word jij wel goed vindbaar
- Kloppen je bedrijfsgegevens wanneer je je salon Googled?
- Bekijk ook eens even je laatste post. Wanneer was deze? Langer dan een week geleden? Dan moet je echt weer aan de slag.
- En als je dan toch bezig bent. Klik ook even door je website? Werkt hij nog? Staan alle gegevens er goed op? Is het voor je klant in 1 oogopslag duidelijk wie je bent, wat je doet, waar je dat doet en hoe ze je kunnen bereiken?
En dan nu de overige acties
Alles gecheckt? Mooi, dan hoeft jouw klant niet de moeite te doen die ik moest doen voor die paar printjes. En dan nu door met nog meer acties die jij kunt doen om het jouw klant zo makkelijk mogelijk te maken. Want die zijn er zeker.
Heb je tips nodig? Ik help je graag. Vul dit vragenformulier in en wie weet ben jij de gelukkige met wie ik een half uurtje aan de slag ga via de zoom. Aan het einde van de sessie heb jij weer nieuwe ideeën hoe jij het jouw klanten nog makkelijker kunt maken om voor jou te kiezen.