Boost je trimsalon traject

Je leeft je droom… Je hebt de grote eer om als trimmer te werken, om katten te helpen aan een mooie, klitvrije vacht en dat nog wel in je eigen trimsalon. Toch had je deze droombaan anders voor je gezien. Ondanks dat je zo je best doet heb je een vrijwel lege trimagenda.

Herken je dat?

Hooguit één klantje per dag. De week start weer, je staat vroeg op, maar waarom eigenlijk? Je weet dat er vandaag maar 1 trimkatje staat ingepland en die komt pas in de middag. Vol goede moed bekijk je tijdens het ontbijt je telefoon in de hoop op berichtjes van klanten. Maar eigenlijk weet je het antwoord al…. Aangezien je het hele weekend op je telefoon hebt gezeten om geen telefoontje, appje of mailtje te missen weet je dat dat hooguit een enkele afspraak is die tijdens je nachtrust is aangevraagd. 

Hoe veel je ook Facebookt om klanten te krijgen, het werkt niet. Dus kruip je maar weer achter je pc met de gedachte: “Hoe vind ik klanten?” Je plant deze week niet 1 maar maar liefst 2 posts in op Facebook. Als je je volgers nu laat weten dat je deze week nog 1 plekje vrij hebt, wil iemand deze schaarse plek vast wel hebben. Een beetje liegen om eigen bestwil kan toch wel? En weet je wat, hoewel Instagram eigenlijk niet zo je ding is neem je dat ook maar een keer mee, bij anderen werkt het immers ook. Ook hoor je overal om je heen dat je eigenlijk nog vaker zou moeten posten, maar je hebt geen idee over wat. Aangezien je bijna geen klanten hebt zijn er ook geen trimfoto’s om te delen. Dus wat deel je dan toch weer iedere keer? Hetzelfde verhaal voor je nieuwsbrief, die je toch eigenlijk echt weer eens uit moet sturen. Het is alweer een dikke maand geleden. Uren staar je naar je pc om een leuke insteek te verzinnen, maar hij komt maar niet. Om vervolgens je laptop maar weer dicht te klappen met het idee, ik zal er nog eens over nadenken.  

Je hebt een hoop tijd, maar er komt weinig uit je handen. Met een gatenkaas van een agenda voor je neus is het moeilijk opstarten. Eerst maar even de was doen en het huis aan kant maken na het weekend, de rest van de week heb je immers toch tijd genoeg om je socials bij te werken, je nieuwsbrief uit te sturen en je boekhouding te doen. Ondertussen houd je je telefoon bij de hand, want als er iemand belt wil je deze klant zo snel mogelijk inplannen. Als je niet opneemt bestaat immers de kans dat ze naar je collega bellen, en dan ben je deze nieuwe klant al kwijt voordat je haar al had.  

Er komt niet genoeg geld binnen, en je rekeningen moeten wél betaald worden. Je trimklantje van de middag is tevreden de deur uit maar helaas heeft ze niet gelijk een nieuwe trimafspraak ingepland. Hopen dat ze, zoals ze beloofde, in ieder geval een goede review voor je schrijft. Het zien van je boekhouding in combinatie met een telefoon die maar niet gaat, en klanten die niet doorplannen besef je des te meer dat je toch echt aan de slag moet om je agenda gevuld te krijgen. Die stapel rekeningen die je eerst nog redelijk onder controle kon houden door je spaarrekening te plunderen wordt met het einde in zicht steeds hoger. Ze moeten toch echt een keer betaald worden… Of je prijzen moeten omhoog, en dat terwijl een nieuw klant toch nog regelmatig afkaatst na het horen van je prijzen. Dat kan dus niet. Of je hebt gewoon meer klanten of in ieder geval meer trimafspraken nodig.

Hoe zou het voor je zijn als...

'Boost je trimsalon' is het antwoord!

Begeleiding voor blijvend succes en groei’.  
In 8 online Zoom sessies van 1 uur gaan we een paar maanden lang 1 op 1 samen aan de slag.

Dit zeggen mijn cursisten over het traject

Aan het einde van dit traject gaat het in jouw trimsalon zo:

Ja leer mij dit alsjeblieft!

Jolien Brouwers
Jolien Brouwers
Read More
Een tijd geleden ben ik gestart met Wendy met traject ‘boost je trimsalon’. Wendy deelt al haar kennis en jarenlange ervaring met plezier en weet je aan te zetten tot nadenken. Mij heeft dit een hoop nieuwe inzichten gegeven over wat nodig is om een levensvatbaar bedrijf als kattentrimmer op te zetten.
Happy Flooff Kattentrimservice
Happy Flooff Kattentrimservice
Read More
Wendy geeft eerlijk en deskundig advies. Ze heeft mij praktische tips gegeven waar ik meteen mee aan de slag kon. Helemaal top
Kitties & Zo
Kitties & Zo
Read More
Ik vond het gesprek met Wendy een eye-opener. Tijdens ons gesprek hebben we kort mijn 'gedrag/proces' besproken. Hierin werd duidelijk dat ik dingen doe/deed die juist voor het tegenovergestelde zorgde dan dat ik graag wil. Daarnaast hebben we mijn website bekeken. Ik dacht dat ik juist heel goed bezig was. Wel fijn dat iemand een kritische blik werpt vanuit de ogen van de klant. Heb weer ontzettend veel energie gekregen om met de verbeterpunten aan de slag te gaan en de eerste punten zijn al aangepakt. Super bedankt Wendy!😍
Gea Kraaij
Gea Kraaij
Read More
Om mijn trimsalon een boost te geven ben ik met Wendy om de tafel gaan zitten. Ze weet waar zij het over heeft heeft snel door waar verbetering in zit. Ze heeft mij enthousiast gemaakt om haar traject te gaan volgen. Thuis werken, eigen tijd indelen dat is wat ik graag wil.
Previous
Next

Veelgestelde vragen

Volgens mij is dat juist de reden om wel in te stappen. Je kunt niet alleen dit traject niet betalen maar ook je rekeningen niet. En dat gaat niet veranderen als jij niets veranderd.  

Door nu te starten met dit traject zorgt ik er de aankomende maanden voor dat je agenda zich meer en meer vult en dus je inkomsten alleen maar hoger zullen worden. Niet alleen na het traject maar zelfs tijdens het traject al. 

En bedenk, als dit traject je 12 extra klanten brengt je het bedrag al terug hebt verdiend. Dit is net iets meer als X klant per week.  

Eigenlijk is deze vraag niet belangrijk voor jou. Je hebt immers een lege trimagenda en dus tijd genoeg. Maar goed, iedere week gaan we op een vooraf ingeplande tijd 1 uur met elkaar aan de slag. Tijdens deze sessie geef ik je ideeën, wijs ik je de weg en zet ik je aan de slag met huiswerk. Hoe meer tijd je hierin steekt hoe sneller je resultaat zal zijn, maar hoeveel je erin steekt is aan jou. Maar reken zeker op een dagdeel in de week.  

Aan het begin van het traject plannen we samen alle sessies in. Tussen de sessies moet minimaal 2 weken en maximaal 3 weken tijd zitten. Ben je een keertje ziek dan hoeft dat geen probleem te zijn en kunnen we de sessie uiterlijk tot 24 uur van tevoren verzetten. Houdt er wel rekening mee dat er maximaal 3 weken tussen de sessies kan zitten.  

Nee, dat is niet de bedoeling. In de sessies zorg ik ervoor dat ik je goed op weg help waardoor je echt zelf aan de slag kunt. Loop je echt ergens op vast? Stuur me dan een mailtje, dan zorg ik dat we dit probleem bij de volgende sessie verhelpen. 

Ben je bang om zichtbaar te zijn? Denk je bij alles, ja maar….? Ben je geen aanpakker? Hangen je acties af van de stand van de maand, of wat dan ook? Of vind je verkopen maar ‘vies’?  

Sluit dan zeker niet aan bij dit traject. Dit praktische traject is bedoeld voor de trimmer die er echt voor wil gaan om optimaal te presteren met haar salon. Die weet dat je eerst aan je bedrijf zult moeten werken om daarna erin te kunnen werken, maar gewoon niet goed weet hoe. En die het aandurft om de nieuwe dingen die we bedenken uit te proberen. Want als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg! 

Menu